PMK
Maritime Reporter & Engineering News jak co roku wybrała zestaw statków i okrętow które zachwyciły dziennikarzy swoją konstrukcją lub były przełomowe dla światowej żeglugi. Na łamach naszego portalu będziemy kolejno prezentować grono wyróżnionych. Dziś pora na Prelude FLNG - największą w historii jednostkę offshore.
Prelude FLNG to pływający statek wydobywczo-magazynowy. Swoją działalność będzie prowadził przy wybrzeżu Zachodniej Australii, na złożu gazu. Ten specjalistyczny statek będzie mógł roczne wytwarzać do 3,6 mln ton LNG. Według projektu, instalacja do skraplania gazu ziemnego zajmie tylko czwartą część powierzchni lądowego terminala o takiej wydajności. Koszt budowy "Prelude" szacuje się na około 8 mld funtów.
Obiekt będzie zacumowany i podłączony do ogromnej sieci podwodnych systemów przeznaczonych do przepływu gazu. Prelude FLNG to pływająca stacja skraplania gazu ziemnego. Jednostka ma 488 metrów długości, 74 szerokości, waży około 600 tys. ton. i jest jednym z najdroższych projektów morskich w historii
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?