• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Najważniejsze statki 2016 roku: Lindanger

PMK

24.12.2016 17:52 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Najważniejsze statki 2016 roku: Lindanger - GospodarkaMorska.pl

Maritime Reporter & Engineering News jak co roku wybrała zestaw statków, które zachwyciły dziennikarzy swoją konstrukcją lub były przełomowe dla światowej żeglugi. Na łamach naszego portalu będziemy kolejno prezentować grono wyróżnionych. Dziś pora na pierwszy na świecie tankowiec napędzany metanolem - Lindanger.

Przełomowa jednostka powstała w stoczni Hyundai Mipo w południowokoreańskim Ulsan. Statek jest pierwszym z dwóch tankowców dual-fuel o nośności 50 tys. dwt należących do norweskiej firmy Westfal-Larsen. Jednostki zostaną wyczarterowane armatorowi Waterfront Shipping.

Dzięki silnikowi dual-fuel produkcji MAN-a, Lindanger może być napędzany metanolem, paliwami ciężkimi oraz paliwami diesel. - Metanol jako paliwo to ciekawa opcja dla armatorów, gdyż pozwala im na dostosowanie swoich jednostek do surowych regulacji siarkowych i niskoemisyjnych. Z pewnością w przyszłości będziemy pracować nad niejedną jednostką o napędzie na metanol - powiedział Knut Orbeck-Nilssen, prezes towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL-Maritime.

Armator Waterfront Shipping to spółka-córka koncernu Methanex Corp, największego na świecie producenta i dostawcy metanolu. W swojej flocie firma ma 22 tankowców o nośności od 3 do 50 tys. dwt, które dostarczają metanol na cały świat.
 
Dane techniczne

Lindanger

Długość: 186 m
Szerokość: 177 m
Zanurzenie: 12.85m
Nośność: 49,999 ton
Silnik: Hyundai–B&W 6G50ME-9.3 LGI (Tier II)
Prędkość: 15,8 węzłów

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.