ew
Świetna wiadomość dla fanów tramwajów wodnych. Wczoraj, Żegluga Gdańska ogłosiła wielki powrót rejsów do Bałtyjska. Już od 19 maja będzie okazja popłynąć na Półwysep Sambijski za jedyne 50 zł.
Jak opisują organizatorzy, "Rejs wolnocłowy z Gdyni do Bałtyjska to międzynarodowy rejs do sąsiedniego Kaliningradu. W ciągu kilkugodzinnej podróży dodatkowo oferujemy wycieczkę autokarową mającej na celu zwiedzanie oraz podziwianie flory i fauny Półwyspu Sambijskiego. Gwarantujemy niezapomniane widoki i udane zakupy w strefie wolnocłowej."
Rejs w jedną stronę kosztuje 50 zł natomiast wykupienie wycieczki autokarowej - kolejne 50. Regularne kursy tramwaju wodnego rozpoczynają się juz 19 maja. Pełen kalendarz dostępnych połączeń jest dostępny na stronie Żeglugi Gdańskiej.
Co istotne, każdy podróżujący jest zobowiązany do posiadania ważnego paszportu a zapisy są przyjmowane w Terminalu Żeglugi Gdańskiej w Gdyni.
Ale to nie wszystko. Żegluga Gdańska pomyślała także o kibicach. Na oddalonym około 100 km od Bałtyjska stadionie w Kaliningradzie odbędą się bowiem 4 mundialowe mecze (16, 22, 25 i 28 czerwca). W związku z tym, ŻG postarała się o transport na nowo wybudowany stadion piłkarski w Kaliningradzie. Udało się podpisać umowę z rosyjskim biurem turystycznym i uzyskać od strony rosyjskiej zezwolenie na cztery dodatkowe zawinięcia do portu w Bałtyjsku.
Jak poinformowało Trojmiasto.pl, będą to jednak rejsy czarterowe i nie będzie można na nie kupić normalnych biletów. Co więcej, dwa zostaly już zarezerwowane przez jedną z polskich firm (rejsy na mecze Nigeria - Chorwacja i Belgia - Anglia). Kibice wybierający się tą drogą na mecz, będą musieli posiadać dokument uprawniający do wjazdu do Federacji Rosyjskiej, paszport z ważną wizą lub ważny bilet na mecz oraz paszport kibica.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?