• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Na linii DCT Gdańsk-związkowcy cały czas iskrzy

mk

18.10.2017 17:01 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Na linii DCT Gdańsk-związkowcy cały czas iskrzy - GospodarkaMorska.pl

Czytelnych zasad premiowania oraz respektowania ustaleń zawartych w pakiecie gwarancji pracowniczych domagają się związkowcy z DCT. Pracownicy zamierzają pikietować przed wejściem do biurowca DCT w piątek 20 października od godziny 13 do 14.

Wiosną zeszłego roku po trudnych negocjacjach udało się podpisać porozumienie między DCT a związkami zawodowymi i wszystko wskazywało na to, że relacje pracowników i zarządu terminalu zostały unormowane. Niestety, obecnie związkowcy wytykają zarządowi spółki, że władze firmy złamały zeszłoroczne porozumienie, ponieważ bez konsultacji zmieniono w systemie premiowym tak zwany czynnik korygujący czyli dodatek procentowy wynikający z ilości przeładowanych kontenerów na zmianie ponad ustalone minimum.
 
Zarząd DCT odpiera zarzuty związkowców argumentując, że zmiany w systemie premiowania wynikają ze znacznego poprawienia się sytuacji operacyjnej DCT Gdańsk w 2017 roku. W związku z oddaniem drugiego nabrzeża T2 do użytku, wskaźniki premiowe ustalone pod koniec 2016 zdezaktualizowały się i system przestałby pełnić rolę systemu motywującego. W związku z tym zarząd kolejnymi dwiema uchwałami z lutego i czerwca 2017 r. ponownie zmienił cele premiowe, uchylając m.in. stosowanie wskaźnika korekcyjnego.
 
- Gdyby zarząd z własnej inicjatywy nie przyjął, kierując się dobrem pracowników, uchwał zmieniających progi produktywności, to załoga, pracując bardzo ciężko, mogłaby nie otrzymać premii. Zatem dzięki decyzjom Zarządu, od momentu wdrożenia systemu premiowego (kwiecień 2016) do końca czerwca 2017 pracownikom operacyjnym wypłacono z tytułu premii kwotę ponad 8 200 zł na osobę. Bez tych działań, w tym bez wprowadzenia z wyłącznej inicjatywy zarządu wskaźnika korygującego, pracownicy otrzymaliby mniej niż 3500 zł na osobę -  można przeczytać w komunikacie od DCT.
 
W zestawieniu z 10-leciem działalności, udanymi inwestycjami oraz zapowiedziami kolejnych, tego typu wydarzenia z pewnością są w solą w oku dla zarzadu DCT. Na pewno w związku z ciagłym rozwojem terminalu i dynamicznym wzrostem przeładunków w tym roku szybkie wyjaśnienie sporu leży w interesie obu stron.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.