PMK
Włoska stocznia Fincantieri otrzymała warte 2 mld euro zamówienie na budowę czterech ultraluksusowych wycieczkowców. Pierwsza z jednostek ma być dostarczona na wiosnę 2023 roku.
- Z powodu wielkiego sukcesu naszej koncepcji "statek w statku", nasi klienci poprosili nas o wejście w segment ultra-luksusowych wycieczkowców. Statki te będą mogły oferować unikalne trasy, dzięki swoim rozmiarom, a usługi dla gości zostaną przeniesione na inny poziom - zapowiedział Pierfrancesco Vago, przewodniczący MSC Cruises.
- Wielokrotnie nagradzana klasa Seaside i Seaside-Evo została już uznana za przełomową i innowacyjną konstrukcję. Wprowadzamy teraz kolejną klasę, która ustanowi nowy standard ultra luksusu na rynku wycieczkowym – dodał.
MSC Cruises dotąd zamówiło 8 statków we włoskiej Fincantieri. Ogółem do 2027 roku armator wzbogaci się o 17 nowych jednostek, o całkowitej wartości 13,6 mld euro. Fincantieri obecnie posiada w swoim portfelu 53 kontrakty na wycieczkowce.
Niedawno odbyła się też ceremonia cięcia blach pod budowę najnowszego wycieczkowca MSC Crusies klasy Meraviglia-Plus II. Ceremonia odbyła się w zakładzie w Saint-Nazaire 14 czerwca.
Jednostka otrzyma nazwę MSC Virtuosa i ma zostać dostarczona w 2020 roku. Podobnie jak statek siostrzany MSC Grandiosa, ten wycieczkowiec będzie mierzył 331 metrów długości, 43 metry szerokości i pomieści 6300 pasażerów.
Obie jednostki Meraviglia-Plus są częścią planu inwestycyjnego firmy o wartości 9 miliardów euro Zakłada on budowę jedenastu statków wycieczkowych nowej generacji, które wejdą do użytku do 2026 roku. Statki Meraviglia-Plus stanowią dalszą ewolucję prototypu klasy Meraviglia, zwiększając ich tonaż do 177 000 z 2450 kabinami gościnnymi.
Klasa Meraviglia-Plus ma być nową generacją statków na wszystkie pory roku. Dzięki ich "innowacyjnej technologii morskiej", wraz ze swoimi siostrzanymi statkami klasy Meraviglia, będą jedynymi w swojej klasie, mogącymi zawinąć do wszystkich światowych portów wycieczkowych - zgodnie z informacjami firmy.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych