ew
W sobotę i niedzielę (15-16 września) na dojazdach do budowanego w Gdańsku Sobieszewie mostu zwodzonego wykonawca kładł już ostatnią warstwę asfaltu. Prace związane z całą inwestycją są już na finiszu, a planowane oddanie mostu dla ruchu pieszego i samochodowego nastąpić ma do końca września.
Na początku września wykonawca czeska firma Metrostav rozpoczęła prace wykończeniowe nie tylko mostu, ale całego układu drogowego. W ten weekend (15 - 16 września) zaplanowano układanie asfaltowych warstw nawierzchni na dojazdach, zarówno od strony Wyspy Sobieszewskiej, jak i od strony Wiślinki. To odcinek o długości ok. 900 m (na jezdni od strony Wiślinki, na rondzie oraz na fragmencie ulicy Nadwiślanskiej i Turystycznej). Drogowcy nie ukrywali, że te prace chcą wykonać szybko.
Prace ruszyły w sobotę z samego rana. Wykonawca przeznaczył na asfalowanie jeden dzień, gdyby nie dopisała pogoda w zapasie była jeszcze niedziela. Gdyby i tym razem zabrakło czasu np. z powodu deszczu, prace miałby być kontynuowane jeszcze w następny weekend (21-23 września).
Most pontonowy na czas kładzenia asfaltu został zamknięty, wyznaczono objazd przez Przegalinę i Świbno. Wyłączenie go z ruchu było konieczne, bo chodziło o to, by położyć "bezszwowo" warstwę ścieralną asfaltu na całej szerokości drogi dojazdowej.
Równocześnie na moście trwają prace związane z uruchomieniami systemu zwodzenia przęseł. W filarach znajdują się ogromne siłowniki. Gotowy jest budynek sterowni, który powstał na Wyspie Sobieszewskiej przy nowym rondzie. Pod koniec września planowane jest wykonywanie prób obciążeniowych. A już październiku, zgodnie z umową, będzie można przejechać nowym mostem. Przez kilka tygodni mogą trwać jeszcze różne prace. Stary most trzeba będzie rozebrać.
Budowa nowego, zwodzonego mostu kosztuje niemal 58 mln złotych. Połowę - niemal 28 mln zł - tej kwoty Miasto Gdańsk pozyskało z subwencji rządowej. Obiekt powstaje wciągu drogi nr 501 i ma i zapewnić bezpieczne i sprawne połączenie Wyspy Sobieszewskiej ze stałym lądem. W ramach zadania wybudowane zostaną również dojazdy, przebudowane zostaną dwa skrzyżowania wraz z układem drogowym w rejonie projektowanego mostu.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek