ew
W piątek, 19 października, do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego złożono wniosek o pozwolenie na użytkowanie zwodzonego mostu w Sobieszewie. Teraz Nadzór budowlany przeprowadzi obowiązkową kontrolę. Po uzyskaniu pozwoleń administracyjnych most zwodzony zostanie otwarty dla ruchu.
- Cieszę się, że budowa mostu jest już na finiszu. Chcielibyśmy, by most był jak najszybciej dostępny dla mieszkańców. Złożyliśmy już wniosek o pozwolenie na użytkowanie mostu do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. Teraz czekamy na decyzję - mówi prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.
Możliwość przejazdu po nowym moście nie oznacza jednak końca prac. Po przekierowaniu ruchu na nowy obiekt, stary pontonowy most zostanie rozebrany, a teren przy nabrzeżu zagospodarowany.
Most nad Martwą Wisłą ma zapewnić bezpieczne i stałe połączenie Wyspy Sobieszewskiej z lądem. Od 1973 roku prowadzi tam most pontonowy.
Nowy most zwodzony ma 173 metry długości, ze skrzydłami - 181,5 m. Jego czas otwierana wyniesie zaledwie 150 sekund, co znacznie usprawni dojazd na Wyspę Sobieszewską.
W dniu 29 września na nowym moście zwodzonym w Sobieszewie odbyły się próby obciążeniowe. Jest to standardowa procedura przed oddaniem budowanego obiektu do użytku.
Sterowanie mostem odbywać się będzie z pulpitu znajdującego się w nowym budynku technicznym obsługi mostu. Dla sterowania mostem powstało specjalne oprogramowanie, które regulowało będzie mechanizmem. Umożliwi to bezpośredni nadzór nad podnoszeniem i opuszczaniem klap przęsła w trakcie otwierania i zamykania mostu. W razie awarii w dostawie prądu, energię elektryczną niezbędną do uruchomienia mostu zapewni awaryjny agregat prądotwórczy zlokalizowany obok budynku technicznego obsługi mostu. Przy zamknięciu przęseł pod zamkniętym mostem przepływać będą mogły statki mierzącego do 5 metrów, ale co ważne uzależnione to będzie także od poziomu wody.
Koszt inwestycji to ponad 59 mln złotych. Część kosztów pokryło Ministerstwo Infrastruktury - 27,59 mln zł, z czego w 2016 roku prawie 16,6 mln, a w 2017 roku 10,99 mln.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?