jk
Molslinjen od kilku lat zachwyca coraz lepszymi statystykami, jeśli chodzi o liczbę pasażerów. Jednym ze sposobów na dalsze śrubowanie wyników jest uruchomiona przez armatora linia autobusowa (zaoferowana ona została we współpracy z firmą Herning Turist), która wozi pasażerów m.in. do Aarhus.
Władze firmy nie kryją zadowolenia z rezultatów, jakie tuż po rozruchu stały się udziałem linii autobusowej Kombardo Expressen. Znakomity start zmotywował firmę do podwojenia liczby autobusów, które obsługują linię.
Nowa linia autobusowa z przewozami pomiędzy Kopenhagą a Aarhus została zainaugurowana 8 lipca. Firma wystartowała z 44 kursami tygodniowo. Od tamtej pory wielokrotnie aktualizowano rozkład, systematycznie zwiększając liczbę odjazdów. Obecnie jest to już w sumie 70 kursów tygodniowo w obie strony.
Molslinjen nie ma wątpliwości, że sukces oferty przewozów autobusowych ma i będzie miał dalej wpływ na wzrosty, jeśli chodzi o przewozy promowe. Frekwencja na tych ostatnich kształtowała się zresztą równie dobrze. W pierwszej połowie roku na promach Molslinjen gościło 1,3 miliona pasażerów. Liczba pojazdów osobowych przewiezionych przez promy operatora wyniosła 585 584 (w ub. r. było to 536 410 pojazdów, co oznacza, że uzyskano wynoszący 9,2 procent wzrost).
Firma odnotowała też wzrost klientów biznesowych. W pierwszych sześciu miesiącach br. z konceptu Business BlueClass skorzystało o 4,2 procent więcej pasażerów niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Władze Molslinjen z optymizmem patrzą też w przyszłość. Już we wrześniu przyszłego roku przewoźnik zacznie obsługiwać połączenia na Bornholm, zastępując na nich obecnego operatora - Bornholmer Færgen. Molslinjen podpisało kontrakt ważny do 2028 r. i już dziś przygotowuje się na rozpoczęcie nowego rozdziału w swojej historii.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody