Mitsui O.S.K. Linie (MOL) rozpoczęła testowanie nowej technologii stworzonej w celu redukcji emisji CO2 oraz oszczędności paliwa. Chodzi o tzw. windshield czyli zasłonę "antywiatrową". Zasłona ma zminimalizować opór powietrza płynącego statku.
Testowany windshield został zainstalowany na dziobie kontenerowa MOL MARVEL. Eksperci szacują, że zasłona zamontowana na kontenerowcu o pojemności 6 700 TEU, kursującego z prędkością 17 węzłów na trasach Północnego Pacyfiku, pozwoli na roczną redukcję emisji gazów średnio o 2 proc.
MOL opracował technologię wspólnie z partnerami branżowymi: MOL Techno-Trade, Ouchi Ocean Consultant, Akishima Laboratory (Mitsui Zosen) Inc., oraz Uniwersytet Tokijski. Przedstawiciele aramtora tłumaczą, że dzisiejsze statki są załadowywane do pełna i wytwarzają zbyt duży opór, co prowadzi do niepotrzebnych strat i gorszej efektywności.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie