mk
- Żeby Świnoujście i Zespół Portów mogły się rozwijać, musi powstać terminal głębokowodny. To jest przyszłość i kierunek rozwoju wszystkich wielkich portów - powiedział w Radiu Szczecin minister Marek Gróbarczyk.
Koszt realizacji inwestycji szacuje się na około dwa miliardy złotych. Terminal miałby powstać na wschód od gazoportu w świnujskiej dzilnicy Warszów. Budowa terminalu będzie poprzedzona konsultacjami społecznymi.
- Zarząd Portów w okresie kilku miesięcy będzie gotowy ze studium wykonalności. Oczywiście rozpoczniemy proces konsultacji ze społeczeństwem, aby uniknąć wszelkich niedomówień czy też jakichkolwiek prób takiego politycznego wykorzystywania tej inwestycji. Dzisiaj widzimy jak wyglądałoby Świnoujście, gdyby nie terminal LNG. Myślę, że terminal kontenerowy to kolejny element, który spowoduje rozwój - ocenia na antenie radia minister Gróbarczyk.
Projekt powiększenia terenów portu niezbędny do realizacji inwestycji pojawił się już na sesji rady miasta, ale został mocno skrytykowany, jako nieprzygotowany. Obecnie Zarząd Portów, który złożył do świnoujskiej rady miejskiej wniosek o przekazanie gruntów pod terminal, zlecił analizę. Ma być gotowa do końca roku i dopiero wtedy będzie można realnie ocenić, czy inwestycja będzie korzystna dla miasta. Część mieszkańców prawobrzeżnej części Świnoujścia jest jej przeciwna.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key