pc
Włączenie odcinka śródlądowej drogi wodnej Szczecin - Berlin do korytarza transportowego Morze Północne – Bałtyk, otwiera możliwości ubiegania się o środki z CEF (Łącząc Europę) na modernizację infrastruktury hydrotechnicznej jeszcze w ramach bieżącej perspektywy finansowej - poinformowało we wtorek Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Jak informuje resort chodzi o odcinek Odry w okolicach Szczecina, który był wprawdzie elementem transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T (Transeuropejskiej Sieci Transportowej - PAP), jednak nie został włączony do żadnego z tzw. +korytarzy bazowych", co stanowiło formalną barierę dla starania się o środki finansowe na rozwój sieci TEN-T.
Ministerstwo poinformowało, że uwzględnienie fragmentu Odrzańskiej Drogi Wodnej w korytarzu Morze Północne - Bałtyk jest efektem wspólnego polsko-niemieckiego wniosku i dialogu z Komisją Europejską. MGMiŻŚ liczy, że to kolejny krok prowadzący do uwzględnienia całej Odrzańskiej Drogi Wodnej w korytarzach TEN-T.
MGMiŻŚ przypomina, że na początku czerwca Komisja Europejska opublikowała projekt nowego rozporządzenia regulującego działanie instrumentu CEF. W Załączniku pierwszym do rozporządzenia, w korytarzu sieci bazowej TEN-T "Morze Północne-Bałtyk", wpisane zostało połączenie wodne śródlądowe Świnoujście/Szczecin – Berlin.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych