W pierwszym kwartale tego roku duńska grupa Grupa A.P. Moller - Maersk zanotowała dochód w wysokości 1,6 mld dol. i zysk netto 1,3 mld dol. - o 18 proc. większy rok/roku. - Wynik jest satysfakcjonujący – skomentował szef grupy Nils Andersen.
Sytuację finansową Maerska uratowały przede wszystkim niskie ceny ropy na światowych rynkach oraz sprzedaż udziałów w Danske Bank – największym pożyczkodawcy w Danii. Dzięki temu grupa osiągnęła pozytywny wynik finansowy, mimo spadku w przychodach: z 10,9 do 10,5 mld dolarów. Władze duńskiego giganta przewidują ponad 4 mld zysku w tym roku.
- Pomimo niskiego wzrostu gospodarczego, zysk netto wzrósł o 18% (1,3 mld dol.) w porównaniu z ubiegłym rokiem, głównie przez działalność Maersk Line, Maersk Drilling i APM Shipping Services – powiedział powiedział szef grupy Nils Andersen.
Maersk Line (ML) odnotowała przychody na poziomie 6,25 mld USD (-3,2 proc. r/r). Jej zysk netto wyniósł 714 mln dol. (+ 57,3 proc.). Spółka APM Terminals z Grupy A.P. Moller - Maersk miała w I kwartale 90 mln dolarów zysku, wobec 215 mln rok temu, Maersk Drilling - 168 mln dol zysku (116 mln), APM Shipping Services - 94 mln USD (75 mln dol.), Maersk Supply Service - 38 mln do. (24 mln dol.), Maersk Tankers - 36 mln USD (28 mln dol.) - czytamy w wnp.pl.
- Wyniki Maerska prezentują się naprawdę dobrze, ale zwróćmy uwagę, że pomogły w tym dwa czynniki: niespodziewanie zyskowna sprzedaż udziałów w Danske Bank oraz mniejszy podatek paliwowy zapłacony w Wielkiej Brytani. Bez tych dwóch wydarzeń, bilans nie przedstawiałby się już tak dobrze – zaznacza Ricky Rasmussen, analityk Nykredit.
A.P. Moller-Maersk prowadzi działalność w różnych sektorach biznesu, głównie w ramach transportu i energii. Jest jednym z największych operatorów kontenerowych. Ma siedzibę w Kopenhadze, z filiami i oddziałami w ponad 135 krajach na całym świecie oraz około 120 000 pracowników. W skład grupy wchodzą m.in: Maersk Line - prowadzący na całym świecie usługi żeglugi liniowej posiada ponad 550 statków o pojemności 2,2 milionów TEU. Obecnie jest to największy operator żeglugowy na świecie; Safmarine - są niezależnymi liniami żeglugowymi w grupie A.P. Møller-Mærsk z korzeniami w Afryce. Przewoźnik dysponuje flotą ponad 40 statków kontenerowych i ponad 40 wielofunkcyjnych; Damco - jest stosunkowo nową marką powstałą po połączeniu marki A.P. Møller-Mærsk działu logistycznego, znany wcześniej jako Maersk Logistics i Damco; Maersk Line, Limited - filia A.P. Møller-Mærsk, zarządza flotą statków pływających pod banderą USA i amerykańskich agencji rządowych. Siedzibą firmy jest Norfolk w Wirginii; APM Terminals - terminale kontenerowe - w AP Møller - Mærsk działa około 50 terminali kontenerowych na całym świecie. APM Terminals International ma swoją siedzibę w Den Haag, Holandia.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju