PMK
Stocznia Cosco Zhoushan dostarczyła Maerskowi kontenerowiec o ładowności 3,6 tys. TEU o nazwie Vilnia Maersk.
To szósty z serii siedmiu feederów przeznaczonych dla linii Seago Line, która pływa po Morzu Północnym i Morzu Bałtyckim. Mierząca 200 metrów długości i 35,2 metrów szerokości jednostka to największy na świecie kontenerowiec klasy lodowej, zdolny pływać nawet w temperaturze -25 stopni.
W 2018 roku Venta Maersk, siostrzany statek Vilnia Maersk, stała się pierwszym na świecie komercyjnym statkiem transportowym, który wyruszył w rejs szlakiem arktycznym. Maersk powiedział, że decyzja o wysłaniu jednego ze swoich kontenerowców tą trasą była podjęta w celu zbierania materiałów naukowych.
Vilnia Maersk to drugi statek, który zostanie dostarczony w tym roku przez chińską stocznię. 3 stycznia COSCO Zhoushan Shipyard przekazało armatorowi Greek Aegean Shipping tankowiec o nośności 113 tys. ton.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych