PMK
Maersk Line, największy armator kontenerowy na świecie, ogłosił w środę powstanie nowego serwisu łączącego Kanadę z portami Morza Śródziemnego.
Nowy serwis oferuje zawinięcia do portów w Montrealu oraz Halifax i ma wypełnić wciąż rosnące zapotrzebowanie na transport między Kanadą i Europą. Na Morzu Śródziemnym serwis oferuje zawinięcia m.in. w Algecrias i Walencjii, co dzięki transshipmentowi daje dostęp do rynków afrykańskich i bliskowschodnich.
- Dzięki nowemu serwisowi jesteśmy przekonani, że możemy zaoferować europejskim i kanadyjskim firmom ulepszone rozwiązania transportowe, aby sprostać wymaganiom rozwijającego się handlu – powiedział Karsten Kildahl, dyrektor naczelny europejskiego regionu Maersk Line .
W ubiegłym roku import i eksport kanadyjski wzrósł o 6,9%, co pokazuje siłę tej gospodarki. Na rok 2018 Maersk prognozuje wzrost o 7% w przeładowanych tam kontenerach morskich dzięki porozumieniom CETA i CPTPP, które powinny w dalszym ciągu wspierać rozwój zarówno handlu transatlantyckiego, jak i transpacyficznego.
UE jest drugim co do wielkości partnerem handlowym Kanady po Stanach Zjednoczonych, stanowiąc 9,6% całości obrotu towarami w 2016 r. W tym samym czasie Kanada stanowiła prawie 2% całkowitego zewnętrznego handlu towarami w UE. Wartość obrotów towarowych między UE a Kanadą w 2016 r. wyniosła 64,3 mld euro.
Transport Week 2024. Rozwój, bezpieczeństwo i offshore
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego