PMK
A.P. Moller – Maersk nawiązał współpracę z niezależnym operatorem zbiorników na bunkier Royal Vopak w celu stworzenia nowego obiektu bunkrującego na paliwa niskosiarkowe w Rotterdamie.
Nowy obiekt pomoże Maerskowi i innym armatorom spełnić normy dotyczące zawartości siarki w paliwie (poniżej 0,5 proc.), które wejdą w życie w 2020 roku. Stacja zostanie umieszczona w Vopak Terminal Europoort w Rotterdamie. Będzie w stanie dostarczyć 2,3 ton niskosiarkowego paliwa rocznie. To odpowiada 20 procentom globalnego zapotrzebowania Maerska.
- Ufamy, że ta inicjatywa położy kres niektórym obawom branży związanym z dostępnością paliw, a także zapewni nam ciągłą konkurencyjność na rynku – powiedział Niels Henrik Lindegaard, szef Maersk Oil Trading, oddziału AP Moller - Maersk.
- Jesteśmy dumni, że możemy pomóc A.P. Moller - Maersk w stworzeniu tego punktu bunkrowania niskosiarkowego paliwa w samym sercu Rotterdamu. Dążymy do tego, aby służyć naszym klientom zgodnie z przepisami IMO 2020 w kluczowych światowych hubach bunkrowych na całym świecie – powiedział Hari Dattatreya, dyrektor ds. globalnego oleju Royal Vopak.
IMO wcześniej uzgodniło, że od 1 stycznia 2020 r. maksymalna dopuszczalna zawartość siarki w paliwie żeglugowym (także poza obszarami kontroli emisji) zmniejszy się z 3,5% do 0,5%. Jednak, o ile statek nie stosuje scrubberów obniżających emisję siarki z wysokosiarkowych paliw, nie powinno być żadnego powodu do przewożenia na nim paliw niezgodnych z tym zarządzeniem – stwierdziła organizacja.
Organizacje, które obecnie popierają zakaz przewozu niezgodnych paliw to: BIMCO, Clean Shipping Coalition, Cruise Lines International Association, Friends of the Earth U.S., International Chamber of Shipping, International Parcel Tankers’ Association, INTERTANKO, Pacific Environment, World Shipping Council oraz WWF Global Arctic Programme.
- Limit emisji siarki, który wejdzie w życie po 2020 r. zapewni znaczne korzyści dla środowiska i zdrowia ludzkiego. Jednocześnie limit znacznie zwiększy koszty operacyjne statków i będzie stanowił poważne wyzwanie do rządów, które muszą zapewnić spójne egzekwowanie prawa na całym świecie – twierdzi IMO.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych