Spółka LOTOS Kolej otworzyła Wydział Przewozów w Poznaniu. Swoją bazę paliw mają tutaj LOTOS Terminale. Stolica Wielkopolski stanowi też „bramę do Europy” w kolejowych przewozach intermodalnych.
- Powstanie naszego wydziału w Poznaniu to naturalny krok w rozwoju spółki – mówi Henryk Gruca, prezes LOTOS Kolej – Decyzja o jego powołaniu była wynikiem wieloletnich analiz naszych wyników przewozowych. To już nasz szósty wydział przewozów, po Gdańsku, Zduńskiej Woli, Wrocławiu, Czechowicach i Jaśle. Decyzja LOTOS Terminali o rozbudowie ich bazy paliwowej znacząco wpłynęła na rozwój naszych przewozów. Nie mieliśmy wątpliwości że potrzebujemy nowego wydziału przewozowego, koniecznie w Poznaniu, możliwie najbliżej naszych klientów. Obsługa LOTOS Terminali i rozwój przewozów na terenie Niemiec będą należeć do priorytetowych zadań nowego wydziału.
Nowoutworzony wydział ma idealne warunki do rozwoju. Pracownicy spółki dysponują ponad 250 metrami torów do bezpiecznego odstawiania cystern z paliwem. Finalizowane są też prace nad dzierżawą placu przeładunkowego o powierzchni 4 tys. metrów kwadratowych
– Naszym podstawowym zadaniem jest obsługa bazy paliwowej LOTOS Terminale, kolejnym rozwój przewozów na terenie Polski i Niemiec – podkreśla Adam Podkowa, kierownik Wydziału Przewozów w Poznaniu. – Konsekwentnie inwestujemy w rozwój kwalifikacji pracowników czego przykładem może być kurs 13 maszynistów, którzy już wkrótce rozpoczną przewozy na terenie Niemiec.
Jednymi z uczestników wydarzenia byli przedstawiciele LOTOS Terminale, którzy nie ukrywali satysfakcji i oczekiwań związanych z dynamicznym rozwojem przewozów LOTOS Kolej na terenie Wielkopolski. – Myślę że wstępne założenia które zakładały 100% współpracy pomiędzy naszymi spółkami zostaną przebite przez otwarcie nowego wydziału w Poznaniu na 110%, co będzie miało pozytywny wpływ na działania całej Grupy Kapitałowej LOTOS – zaznaczył Paweł Laszuk, przedstawiciel Bazy Paliw LOTOS Terminale w Poznaniu.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju