PMK
Korytarz Bałtyk – Adriatyk niesie za sobą wiele szans, nie tylko dla polskich portów. Dlatego polskie obiekty muszą się przygotować do większej konkurencji o towary tranzytowe.
Funkcjonowanie korytarza zapewnia bowiem dostęp do zaplecza węgierskiego, czeskiego czy austriackiego, a wożenie przez Adriatyk oznacza szybszy, niż z polskich portów, dojazd do południa polski. Polska musi być więc doskonale przygotowana organizacyjnie i konkurencyjna cenowo.
Korytarz Transportowy Bałtyk-Adriatyk jest jednym z ważniejszych przedsięwzięć gospodarczych tej części Europy. Rolę korytarza należy rozpatrywać zarówno z punktu widzenia regionu, Polski, jak i całej Europy. Dla regionów nadmorskich to szansa na dynamiczny rozwój przeładunków portowych i całej gospodarki morskiej.
Dla Polski stanowi on szansę na rozwój licznych terminali, centrów logistycznych i parków magazynowych kreujących wartość dodaną i ulokowanych na obszarze całego kraju. W końcu dla Europy korytarz jest szansą na dywersyfikację struktury przepływów towarowych, wykreowanie sytuacji, w której miejsca koncentracji masy ładunkowej lokalizowane będą nie tylko na Zachodzie, ale także na wschód od Łaby.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key