PMK
Korytarz Bałtyk – Adriatyk niesie za sobą wiele szans, nie tylko dla polskich portów. Dlatego polskie obiekty muszą się przygotować do większej konkurencji o towary tranzytowe.
Funkcjonowanie korytarza zapewnia bowiem dostęp do zaplecza węgierskiego, czeskiego czy austriackiego, a wożenie przez Adriatyk oznacza szybszy, niż z polskich portów, dojazd do południa polski. Polska musi być więc doskonale przygotowana organizacyjnie i konkurencyjna cenowo.
Korytarz Transportowy Bałtyk-Adriatyk jest jednym z ważniejszych przedsięwzięć gospodarczych tej części Europy. Rolę korytarza należy rozpatrywać zarówno z punktu widzenia regionu, Polski, jak i całej Europy. Dla regionów nadmorskich to szansa na dynamiczny rozwój przeładunków portowych i całej gospodarki morskiej.
Dla Polski stanowi on szansę na rozwój licznych terminali, centrów logistycznych i parków magazynowych kreujących wartość dodaną i ulokowanych na obszarze całego kraju. W końcu dla Europy korytarz jest szansą na dywersyfikację struktury przepływów towarowych, wykreowanie sytuacji, w której miejsca koncentracji masy ładunkowej lokalizowane będą nie tylko na Zachodzie, ale także na wschód od Łaby.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych