PMK
Stocznie z Korei Południowej zdobyły większość zamówień na nowe jednostki we wrześniu. Ogółem zakłady otrzymały kontrakty na statki o łącznym tonażu 1,46 mln ton – wynika z badań agencji Clarksons Research.
Zamówienia objęły 26 nowych statków, w tym 11 megakontenerowców, 10 dużych roporudomasowców i 10 dużych tankowców. Kontenerowce o ładowności 22 tys. TEU zostały zamówione przez Mediterranean Shipping Company (MSC) i zostaną wybudowane w stoczni Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME).
Z kolei Hyundai Heavy Industries (HHI) zdobyło kontrakt od armatora Polaris Shipping na konstrukcję roporudomasowców o ładowności 325 tys. dwt za cenę 800 mln dolarów. Z kolei Hyundai Merchant Marine (HMM) wybrało DSME na konstrukcję pięciu VLCC.
Chińskie stocznie zdobyły we wrześniu zamówienia na 21 jednostek o łącznym tonażu 890 tys. ton, Największy z nich, na 9 megakontenerowców o ładowności 22 tys. TEU o wartości 1,2 mld dolarów, złożył francuski armator CMA CGM.
Trzecie miejsce w liczbie zamówień zajęła z kolei Japonia z 14 kontraktami na budowę nowych jednostek. Dziesięć z nich masowce o nośności 82 tys. dwt zamówione przez armatora Nissen Kaiun oraz cztery tankowce VLCC zamówione przez Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) Line.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych