mk
W niedziele, 2 kwietnia rozpoczął się kolejny w tym roku, rekordowy załadunek koksu w Morskim Terminalu Masowym Gdynia. Jednostka Laura D, wypłynie z gdyńskiego portu z ładunkiem ok. 70 000 ton koksu. Wartość eksportowanego ładunku można ocenić na około 90 milionów złotych.
Zlecenie załadunku wynosi 65 000 ton z opcją plus-minus 10%. To od decyzji kapitana statku zależy, czy zostanie pobity styczniowy rekord wynoszący 70 000 ton. Teoretycznie, jeśli trymowanie ładunku przebiegnie pomyślnie, jest szansa, że granica 70 000 ton zostanie przekroczona.
Załadunek obywa się zarówno w relacji bezpośredniej czyli prosto z wagonów jak i pośredniej czyli z zasobni terminalu. Operacja odbywa przy Nabrzeżu Szwedzkim terminalu MTMG i potrwa do środy.
Po polski koks przypłynął statek Laura D. Jednostka jest większa od rekordowego poprzednika. Długość masowca wynosi 260 metrów, szerokość 43 metry a nośność (DWT) wynosi 118 817 ton. Statek został wybudowany w 2012 roku i pływa pod liberyjską banderą.
Przypomnijmy, że w styczniu tego roku do gdyńskiego portu po rekordowy ładunek koksu zawinął statek CieloD’Italia, do którego ładowni trafiło 70 000 ton ładunku na export do Indii.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody