Brzeg Dolny to kolejna miejscowość, w której dzięki środkom Programu Infrastruktura i Środowisko (PO IiŚ), powstał nowy terminal intermodalny.
W latach 2007-2013 na budowę i modernizację terminali intermodalnych, a także zakup niezbędnego wyposażenia i taboru przeznaczono ponad 121 mln euro. W nowej perspektywie, funduszy jest jeszcze więcej. Będzie można z nich sfinansować na przykład przebudowę terminali położonych w centrach logistycznych i portach morskich – powiedział wiceminister Waldemar Sługocki.
Projekt obejmował budowę infrastruktury terminalu kontenerowego oraz zakup nowoczesnego sprzętu umożliwiającego zwiększenie wartości przeładunków i nowego systemu operacyjnego do zarządzania obiektem i procesem przeładunku towarów. W wyniku wartej niemal 97,8 mln zł inwestycji, wielkość obsłużonych ładunków wyniesie 199 920 TEU/rok (TUE to to jednostka pojemności używana w odniesieniu do portów i statków. Jest ona równoważna objętości kontenera o długości 20 stóp). Unijne dofinansowanie to ponad 24,8 mln zł.
Terminal położony jest na trasie biegnących przez Polskę międzynarodowych korytarzy transportowych: Świnoujście - Szczecin - Poznań - Wrocław - Chałupki oraz Międzylesie - Wrocław -Kostrzyń - Szczecin.
- Atutem jest także sąsiedztwo Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „INVEST - PARK" – podkreślił wiceszef ministerstwa.
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key
Śmiertelny wypadek na terenie portu w Gdyni