PMK
W miniony weekend hongkoński armator OOCL ochrzcił swój najnowszy kontenerowiec o ładowności 21,413 TEU. Jednostka otrzymała nazwę Hong Kong i z miejsca stała się jedną z największych na świecie, obok Madrid Maerska oraz Triumph MOL-u.
- To dla nas szczególny dzień, bo po raz pierwszy chrzcimy jednostkę o ładowności powyżej 21 tys. TEU. OOCL Hong Kong będzie prawdziwym tytanem wśród morskich jednostek – powiedział C. C. Tung, prezes OOCL.
Nowy kontenerowiec OOCL będzie mógł się pochwalić długością 399,9 metrów, szerokością 59 metrów i będzie pływał na szlakach Azja-Europa. Jednostka będzie częścią serwisu LL1, który płynie z Szanghaju, przez Singapur, Kanał Sueski aż do Gdańska. Niedługo więc zobaczymy tego giganta w polskim porcie.
OOCL Hong Kong to pierwszy z serii sześciu kontenerowców, które armator zamówił w 2015 roku. Kolejne jednostki zostaną dostarczone jeszcze w tym roku.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody