• <
bulk_cargo_port_szczecin

Kolejny armator tankowców wybrał scrubbery dla swoich VLCC

PMK

25.09.2018 12:07 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Kolejny armator tankowców wybrał scrubbery dla swoich VLCC

Partnerzy portalu

Kolejny armator tankowców wybrał scrubbery dla swoich VLCC - GospodarkaMorska.pl

Amerykański armator International Seaways podpisał kontrakt na zakup i instalację scrubberów dla swoich siedmiu nowoczesnych tankowców typu VLCC.

Urządzenia zainstaluje norweska firma Clean Marine AS, a kontrakt będzie zawierał opcję instalacji scrubberów na kolejnych trzech statkach VLCC. Mają być one zamontowanie przed 1 styczniem 2020 roku, czyli przed wejściem w życie limitu 0,5 proc. siarki w paliwach nałożonego przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO).

Liczba statków handlowych wyposażonych w systemy oczyszczania spalin zbliża się do 1000 jednostek globalnie – wynika z badania Exhaust Gas Cleaning Systems Association. Na stan z 31 liczba tzw. scrubberów wynosi 983.

Badanie wykazało, że liczba przypadków instalacji scrubberów mocno wzrasta wraz z zbliżającym wejściem w życie nowych przepisów IMO o zawartości siarki w paliwach. Zbliżająca się regulacja będzie wymagać od statków spalania paliwa o zawartości siarki nie większej niż 0,5%, w porównaniu do obecnie 3,5%, lub instalacji scrubberów usuwających siarkę podczas spalania paliwa. Właściciele statków mają również wybór, aby spalić alternatywne paliwo, takie jak skroplony gaz ziemny, w celu spełnienia wymagań.

Liczne najnowsze raporty wskazują, że główni operatorzy statków, w tym Spliethoff, Frontline, DHT i Star Bulk, zdecydowali się na skrubery. Jedna z "dużych" firm kontenerowych potwierdziła, że również będzie używać skruberów.

EGCSA twierdzi, że do niedawna największa zainstalowana moc wydechowa dotyczyła mocy silnika w granicach od 25 do 30 MW. Jednak najnowsze dane pokazują, że zostało to przekroczone przez zmodernizowany system hybrydowy dla silnika kontenerowego o mocy 72MW.

Wśród wszystkich zainstalowanych scrubberów tylko 37% została zainstalowana na nowych jednostkach, w przeciwieństwie do 63% zainstalowanych w czasie modernizacji.

Ankieta wykazała także, że prawie 60% wszystkich modernizacji i instalacji miało miejsce w azjatyckich stoczniach. Ten procent zwiększa się do prawie 85%, gdy uwzględnia się tylko instalacje na nowych jednostkach.

Scrubbery, czyli inaczej płuczki spalin, służą do redukcji szkodliwych substancji. System Wartsili usuwa do 98 proc. dwutlenku siarki i zmniejsza szkodliwość cząstek stałych nawet o 85 proc..

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.