Paweł Kuś
Izraelski przewoźnik, Zim Integrated Shipping Services (ZIM), chce dołączyć do sojuszu 2M składającego się z Maersk Line i MSC - donosi agencja Alphaline.
Niedawno chęć dołączenia do sojuszu wyraził także koreański HMM i podobno jest blisko zakończenia negocjacji. ZIM miałby dołączyć do tej trójki, ale wciąż nie ma oficjalnego potwierdzenia zawarcia tej umowy.
ZIM posiada 3,3 proc. udziałów na szlaku transpacyficznym, a to da dobrą synergię z obecnymi udziałami aliansu 2M. Izraelski przewoźnik jest ostatnim globalnym armatorem, który nie dołączył do żadnego z istniejących aliansów.
Potencjalny alians czterech armatorów byłby głównie skupiony na działalności na szlaku transpacyficznym, gdzie udział sojuszu by wzrósł do 23 proc, w porównaniu do 40 proc. Ocean Alliance i 34 proc. The Alliance.
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego