• <
bulk_cargo_port_szczecin

Kierowcy znów protestują pod DCT Gdańsk

pc

13.11.2018 18:51 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Kierowcy znów protestują pod DCT Gdańsk - GospodarkaMorska.pl

Kolejny protest kierowców pod DCT Gdańsk. We wtorek w południe zablokowali wjazd do terminalu kontenerowego. Jak informuje Radio Gdańsk, przewoźnicy kilkunastu firm z Pomorza chcą zmian w systemie awizacji pojazdów. Jak mówią, kierowcy na wjazd do terminalu muszą czekać nawet 5 godzin.

– Cały system jest stworzony po to, by zaawizować wjazd kierowcy do portu na daną godzinę. Jeśli nie ma w tzw. okienku czasowym możliwości wjazdu do portu, to trzeba go przeawizować na kolejną godzinę. Ale często-gęsto jest tak, że slotów na dzisiaj nie było dostępnych już dzień wcześniej. Kierowca, który przyjeżdża do portu, nie wie, czy będzie podejmował kontener o godzinie, na którą przyjechał. Wówczas cały jego harmonogram pracy staje pod znakiem zapytania – powiedział dla Radia Gdańsk Paweł Pestka, jeden z protestujących.

Pomorscy przewoźnicy rozmawiali w tej sprawie z zarządem portu, jednak, ich zdaniem, nie przyniosło to rezultatów.

Oświadczenie w sprawie protestu wydał DCT Gdańsk. Poniżej publikujemy jego treść.

„Szanowni Klienci,

Informujemy, że w związku z zablokowaniem w dniu 13.11.2018 dojazdu do DCT Gdańsk przez przedstawicieli kilku firm transportowych, od godziny 12.00 występują utrudnienia z odbiorami i podjęciami kontenerów.

Wskazujemy, że działający bez oficjalnego poparcia stowarzyszeń branżowych organizatorzy blokady drogi dojazdowej nie poinformowali oficjalnie DCT Gdańsk o swoich planach. Tym niemniej, Pracownicy DCT Gdańsk rozpoczęli już proces przenoszenia rezerwacji pojazdów ciężarowych w systemie e.Brama na późniejsze godziny, aby zminimalizować wpływ tej sytuacji na pracę naszych kontrahentów.

O zasadach awizacji okien do podjęcia lub odbioru kontenerów rozmawiamy z przedstawicielami branży od dłuższego czasu. W zeszłym tygodniu zaproponowaliśmy spotkanie z przedstawicielami firm transportowych, które zostało ustalone na dziś (13.11.2018 r.) na godz. 15:00 w siedzibie DCT Gdańsk. Nagła eskalacja prowadzonych rozmów dokonana przez kilku przedstawicieli firm transportowych jest dla nas niezrozumiała. Preferując w naszej komunikacji formę dialogu, kontynuujemy rozmowy w uzgodnionym standardzie.

Bezpieczeństwo naszych klientów oraz kontrahentów jest dla nas najważniejsze, a w trakcie trwania utrudnień DCT Gdańsk będzie oferować najlepszy poziom usług na ile będzie to możliwe.

Z wyrazami szacunku,

DCT Gdańsk”.

Kilka godzin później przedstawiciele terminalu poinformowali, że „po zakończeniu spotkania z przedstawicielami firm transportowych, tj. od godz. 17:00 ruch na ulicy Kontenerowej został udrożniony”.

To już kolejny protest przewoźników pod DCT. W listopadzie 2016 r. kilkadziesiąt ciężarówek przejechało między ulicą Kontenerową a Lenartowicza w Gdańsku. W ten sposób ich kierowcy chcieli zwrócić uwagę na brak miejsc parkingowych i korki pod terminalem. Organizatorem protestu było Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych.

DCT jest największym i najszybciej rozwijającym się polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Terminal DCT, zlokalizowany w samym sercu Morza Bałtyckiego – w Porcie Gdańsk, jest najbardziej wysuniętym na wschód terminalem w grupie głębokowodnych portów północno-europejskich między Gdańskiem i Le Havre.

Terminal DCT pod koniec 2016 roku uruchomił terminal T2, podwajając możliwości przeładunkowe do 3 mln TEU rocznie, a teraz podejmuje dalsze działania związane z rozbudową – program T2B. W ubiegłym miesiącu przy T2 zamontowane zostały dwie gigantyczne suwnice STS. Oznacza to, że obecnie nabrzeże to jest wyposażone aż w 7 nowoczesnych urządzeń tego typu (wszystkie z wysięgiem 25 rzędów kontenerów).

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.