Zarząd Portu Gdynia ogłosił właśnie przetarg na wykonanie robót podczyszczeniowych przywracających głębokość 13,5m na Kanale Portowym. Zakończenie prac planuje się na 15 października tego roku.
Celem przedsięwzięcia jest poprawa bezpieczeństwa wchodzących do portu statków. Roboty trzeba wykonać od główek falochronu głównego, poprzez awanport, obrotnice nr 2 i 3 do nabrzeża Zamykającego. Inwestycja rozpoczyna się od Kanału Portowego pomiędzy Nabrzeżami Helskim, Bułgarskim, Zamykającym i ma się zakończyć w Awanporcie.
Prace mają być wykonane z podziałem na 5 etapów.
1. Kanał Portowy pomiędzy Nabrzeżami Helskim, Bułgarskim, Zamykającym.
2. Obrotnica nr 3.
3. Kanał Portowy pomiędzy obrotnicą nr 2 a obrotnicą nr 3.
4. Obrotnica nr 2 (z Kanałem Portowym od Ostrogi Pilotowej).
5. Awanport (od główek wejściowych przy Falochronie Głównym do Ostrogi Pilotowej).
Wyczerpany urobek należy złożyć na klapowisku wskazanym przez Urząd Morski w Gdyni. Zarząd portu dopuszcza wykonanie robót podczyszczeniowych z tolerancją ujemną -30 cm. Prace będą prowadzone w trakcie normalnej eksploatacji portu (priorytetem jest praca
portu). Infrastruktura portowa nie może zostać uszkodzona w trakcie prowadzonych robót. Ewentualne uszkodzenia infrastruktury oraz wyposażenia nabrzeży (m.in. linia odbojowa, linia cumownicza, urządzenia wyłazowe) będą naprawiane na koszt wykonawcy.
Otwarcie ofert nastąpi 10 sierpnia 2015 roku w budynku Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
ZMPG ogłosił również przetarg na wykonanie robót czerpalnych przy Nabrzeżu Polskim w Basenie IV. Szczegóły dotyczące ogłoszonych przetargów można znaleźć na stornie Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych