• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Już piąty armator zawinął do Gdańska w ramach aliansu G6

09.09.2015 08:29 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Już piąty armator zawinął do Gdańska w ramach aliansu G6

Partnerzy portalu

Już piąty armator zawinął do Gdańska w ramach aliansu G6 - GospodarkaMorska.pl

Do DCT Gdańsk zawinął piąty statek w ramach aliansu G6 - kontenerowiec APL Changi. Statek mierzy 369 metrów długości i 51 metrów szerokości. Należy do amerykańskiego armatora APL, został zbudowany w 2013 roku.

Regularne połączenie w ramach serwisu cotygodniowego to najnowsza inicjatywa giganta rynku - Aliansu G6, który postanowił włączyć Gdańsk do siatki połączeń tzw. Loop 7, obejmującego zawinięcia na trasie: Qingdao - Shanghai (Yangshan) - Hong Kong - Yantian - Singapore - Rotterdam - Hamburg - Gdańsk - Southampton - Singapore - Yantian - Qingdao. Alians jest utworzony przez 6 armatorów kontenerowych - APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Hapag-Lloyd, Nippon Yusen Kaisha (NYK) oraz Orient Overseas Container Line (OOCL).

Pierwszą jednostką, która zacumowała do Gdańska w ramach G6 był Hongkong Express, należący do armatora Hapag-Lloyd. Statek mieszczący ponad 13 000 TEU (kontenerów 20-stopowych) i mający długość 367 m wpłynął do terminalu 11 sierpnia. Drugim był kontenerowiec MOL Quasar o pojemności 13 900 TEU, należący do armatora Mitsui O.S.K. Lines. Trzecim był Hyundai Drive, pływający pod banderą Wysp Marshalla.

DCT jest największym i najszybciej rozwijającym się polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Terminal DCT, zlokalizowany w samym sercu Morza Bałtyckiego – w Porcie Gdańsk, jest najbardziej wysuniętym na wschód terminalem w grupie głębokowodnych portów północno-europejskich między Gdańskiem i Le Havre.

Terminal obsługuje polski import, eksport, tranzyt oraz tranzyt morski. Dzięki dobremu dostępowi ze strony morza zapewnionemu przez kanał podejściowy o głębokości 17 m oraz do 16,5 m wzdłuż nabrzeża, braku zalodzenia oraz doskonałym możliwościom operacyjnym, DCT jest naturalnym hubem dla obrotu ładunków skonteneryzowanych w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki inwestycjom w infrastrukturę realizowanym przez polski rząd i miasto Gdańsk, terminal DCT jest bardzo dobrze połączony z miejscami zlokalizowanymi w głębi lądu oraz jest prawdziwą bramą do Europy Środkowo-Wschodniej.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.