Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines (MOL) zamówił trzy frachtowce o napędzie hybrydowym na paliwo diesel oraz metanol. Zamówienie wykona japońska stocznia Minaminippon Shipbuilding. Jednostki zostaną ukończone w 2016 roku.
Na każdym ze statków zainstalowany będzie unikatowy silnik hybrydowy, skonstruowany przez japońską spółkę-siostrę MOL - Mitsui Engineering & Shipbuilding. Napęd został już przetestowany i spełnia wszystkie oczekiwania.
- Spalając metanol razem z paliwem diesla powstaje dużo mniej dwutlenku węgla oraz azotanów niż w tradycyjnych napędach. Ponadto metanol podczas spalania nie emituje w ogóle siarczanów, z korzyścią dla środowiska naturalnego – tłumaczą fachowcy z MOL.
To nie koniec innowacji na nowych jednostkach Japończyków. Poza hybrydowym napędem statki będą mogły się pochwalić jednym z pierwszych na świecie systemem oczyszczania wody balastowej oraz zarządzania oszczędzającymi energię, zamontowanymi po obu stronach śrubami napędowymi.
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key
Śmiertelny wypadek na terenie portu w Gdyni