PMK
Rada Nadzorcza Zarządu Morskiego Portu Gdynia postanowiła nie odwoływać Janusza Jarosińskiego z funkcji prezesa gdyńskiego portu. Zmiany nastąpią za to na stanowisku wiceprezesa ds. Infrastruktury i Zarządzania Majątkiem i wiceprezesa ds. Finansów i Zarządzania Finansami, gdzie odwołano kolejno Walerego Tankiewicza i Krystynę Szambelańczyk.
Janusz Jarosiński z gdyńskim portem związany jest od początku swojej pracy zawodowej. Zaczynał przed kilkudziesięcioma laty jako magazynier i przeszedł niemal wszystkie szczeble kariery. Ma opinię świetnego menedżera. Spółka pod jego rządami w dwóch ostatnich latach zanotowała rekordowe w historii portu wyniki przeładunkowe. Funkcję prezesa w porcie sprawuje od 30 listopada 1999 roku.
- W Gdyni wielkim szczęściem i powodem do zazdrości mojej jest to, że stałym graczem, bez względu na zmieniające się rządy, jest Janusz Jarosiński. Był on wprawdzie za czasów rządu PIS co chwilę odwoływany, (...) niemniej w efekcie był on uszanowany i mam nadzieję, że teraz też tak będzie – mówił w rozmowie z naszym portalem na początku roku Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska oraz przewodniczący rady nadzorczej w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk.
Stanowiska stracili za to zastępcy prezesa. Walery Tankiewicz z portem związany jest od 16 lat, a członkiem zarządu został w 2000 roku. Z kolei Krystyna Szambelańczyk w gdyńskim porcie pracuje od 34 lat. Swoją karierę zaczęła od referenta i przeszła przez wszystkie szczeble aż w 2000 roku została wybrana do zarządu. Wiceprezesem wybrano ją w 2008 roku.
W poprzednim miesiącu zmieniony został skład osobowy Rady Nadzorczej ZMPG. W RN VII kadencji zmienili się przedstawiciele Skarbu Państwa, gminę reprezentują te same osoby.
W dziewięcioosobowej Radzie, Skarb Państwa ma pięciu przedstawicieli a gmina Gdynia- czterech. Skarb Państwa ma 99,48 proc. akcji w kapitale zakładowym spółki, gmina Gdynia - 0,04 proc. a akcjonariusze imienni - 0,47 proc.
Jednocześnie już niedługo poznamy nowego prezesa i wiceprezesa portu w Gdańsku. Do 2 maja trwał konkurs na te stanowiska. W przyszłym tygodniu odbędą się rozmowy z kandydatami, których jest łącznie ośmiu. Pod koniec maja powinniśmy poznać nowych członków zarządu.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody