• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Jacek Pałkiewicz promuje w Mińsku nową wyprawę – „Jedwabny Szlak 2017”

pc

05.05.2017 10:52 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Jacek Pałkiewicz promuje w Mińsku nową wyprawę – „Jedwabny Szlak 2017”

Partnerzy portalu

Jacek Pałkiewicz promuje w Mińsku nową wyprawę – „Jedwabny Szlak 2017” - GospodarkaMorska.pl

Nową ekspedycję „Wielki Jedwabny Szlak 2017” promuje na Białorusi Jacek Pałkiewicz. Podróżnik wraz ze swą ekipą wyruszy w sierpniu w trasę wiodącą z Chin do Polski, przez Azję Centralną, Rosję i właśnie Białoruś.

– To największy, najpoważniejszy projekt w moim życiu – mówił Jacek Pałkiewicz podczas czwartkowego spotkania w klubie dziennikarskim Press-Club w Mińsku.

Podróżnik przebywa na Białorusi z trzydniową wizytą, w czasie której przygotowuje białoruski etap swojej kolejnej wyprawy „Nowy Jedwabny Szlak 2017”, która jest powiązana z promocją chińskiej koncepcji gospodarczej „One Belt, One Road” (Jeden pas, jedna droga). Jej celem jest również zwrócenie uwagi na kraje leżące na trasie ekspedycji – od Chin, przez kraje Azji Centralnej, takie jak: Kirgizja, Uzbekistan czy Kazachstan, przez Rosję i Białoruś – po Polskę.

Pałkiewicz wraz z ekipą planuje pokonać wyznaczoną trasę w konwoju samochodów terenowych chińskiej produkcji, jednak na razie nie był gotów zdradzić, jakiej marki będą to auta.

Ekspedycja ma potrwać ponad dwa miesiące. W jej składzie będą m.in. chińska ekipa telewizyjna, sam pisarz i osoba odpowiedzialna za bieżącą relację internetową, nadawaną każdego dnia. – Oprócz tego w ramach patronatów medialnych na każdym odcinku w poszczególnych państwach będzie nam towarzyszyć jeden dziennikarz reprezentujący dany kraj – wyjaśnił Pałkiewicz. W każdym kraju planowana jest konferencja prasowa.

Jak podkreślał Pałkiewicz w czasie rozmowy z dziennikarzami, jego nowa wyprawa jest realizacją młodzieńczych marzeń o powtórzeniu podróży Marco Polo, zaadaptowanej do współczesnych realiów. – Gdy rozmawiam z ludźmi, uświadamiam sobie, że Marco Polo to rozpoznawalna marka, która ma w sobie nie mniejszy potencjał niż „Coca Cola” czy „McDonald's”. Warto tę markę odświeżyć – przekonywał polski globtroter.

Jego zdaniem, wyprawa stwarza doskonałą okazję, by rozwijać więzi gospodarcze i społeczne pomiędzy państwami leżącymi na trasie, a także promować turystykę w tych regionach. Według planów ekspedycja wystartuje z Pekinu w sierpniu, a do Polski dotrze pod koniec września.

W ramach przygotowań do białoruskiego etapu wyprawy Pałkiewicz odbył już w Mińsku spotkania w tamtejszym Ministerstwie Spraw Zagranicznych, a także w resorcie sportu i turystyki. W piątek ma się spotkać ze studentami Białoruskiego Uniwersytetu Państwowego.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.