PMK
Incat Crowther przedstawił projekt swojego dwustronnego promu ro-pax, który ma działać w regionie Wyspy Bruny w Tasmanii.
Statek będzie obsługiwany przez Sealink Travel Group - jednego z największych australijskich operatorów statków - i będzie zbudowany przez stocznię Richardson Devine Marine w Hobart. Pierwsza jednostka zostanie oddana do użytku w grudniu 2019 r.
Statek jest niezwykłym rodzajem dwustronnego promu samochodowego. To solidny aluminiowy katamaran, który oferuje bardzo znaczące oszczędności paliwa w porównaniu z tradycyjnym stalowym statkiem jednokadłubowym. Ponadto jednostka jest przystosowana do późniejszego montażu dodatkowego pokładu, eliminując potrzebę dźwigania nadmiaru tonażu, gdy popyt rynkowy tego nie wymaga. Statek jest dostosowany do przewozu 36 samochodów i 150 pasażerów.
Podwyższona kabina - umieszczona z boku statku - jest podzielona na otwarte przestrzenie zadaszone i przestrzeń wewnętrzną. Projekt statku jest odzwierciedleniem całościowego podejścia firmy Incat Crowther, ukierunkowanego na długoterminową wartość i minimalizującej ryzyko dla operatora. Wiąże się to z integracją ustalonej infrastruktury lądowej.
Statek będzie zasilany czterema silnikami głównymi Scania DI13 070M, z których każdy będzie produkował 184 kW. Umieszczone w każdym z czterech rogów statku, silniki te będą bezpośrednio połączone z pędnikami azymutowymi Schottel SRP 100. Oprócz zapewnienia wyjątkowej zwrotności, te napędniki zapewniają sprawność napędu.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych