PMK
Ostatni transport od grupy stoczniowej Damen zawinął w weekend do Portu Rotterdam w Holandii. Na pokładzie dużego ciężarowca przypłynęło ponad 10 holowników zbudowanych w stoczni Damen w Wietnamie.
Na pokładzie jednostki MV Lone znalazło się miejsce na dwa holowniki Stan Tugs 2608, trzy ASD Tugs 2411, cztery ASD Tugs 2810, dwa ASD Tugs 3212 i jedną jednostkę roboczą projektu typu Multi Cat 1908.
To nie pierwszy raz, gdy Damen przewozi wiele mniejszych jednostek nad jednym dużym statku. Dzięki temu koncern jest w stanie szybko odpowiadać na potrzeby klientów z całego świata. Dodatkowo, dzięki systemowi modularnych łóż dla holowników, który zapewnia bezpieczny transport, załadunek i wyładunek jednostek.
By przewieźć taki pokaźny ładunek potrzebny był potężny ciężarowiec. MV Lone armatora SAL Heavy Lift odznacza się udźwigiem do 2 tys. ton, powierzchnią pokładu rzędu 3,3 tys. mkw. oraz ładownią o wymiarach 107,1 x 17 x 13,7 metrów.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych