PMK
Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) wprowadzi zakaz przewozu na statkach paliw niespełniających norm morskich w sprawie zawartości siarki.
IMO wcześniej uzgodniło, że od 1 stycznia 2020 r. maksymalna dopuszczalna zawartość siarki w paliwie żeglugowym (także poza obszarami kontroli emisji) zmniejszy się z 3,5% do 0,5%. Jednak, o ile statek nie stosuje scrubberów obniżających emisję siarki z wysokosiarkowych paliw, nie powinno być żadnego powodu do przewożenia na nim paliw niezgodnych z tym zarządzeniem – stwierdziła organizacja.
Organizacje, które obecnie popierają zakaz przewozu niezgodnych paliw to: BIMCO, Clean Shipping Coalition, Cruise Lines International Association, Friends of the Earth U.S., International Chamber of Shipping, International Parcel Tankers’ Association, INTERTANKO, Pacific Environment, World Shipping Council oraz WWF Global Arctic Programme.
Wspólne oświadczenie wyprzedza krytyczne posiedzenie IMO w lutym, podczas którego rządy, organizacje ekologiczne i żeglugowe stwierdzą, czy taki zakaz pomoże zapewnić solidne, uproszczone i spójne egzekwowanie globalnego ograniczenia emisji siarki.
"Limit emisji siarki, który wejdzie w życie po 2020 r. zapewni znaczne korzyści dla środowiska i zdrowia ludzkiego. Jednocześnie limit znacznie zwiększy koszty operacyjne statków i będzie stanowił poważne wyzwanie do rządów, które muszą zapewnić spójne egzekwowanie prawa na całym świecie - czytamy we wspólnym oświadczeniu wydanym w poniedziałek.
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego