W następstwie kryzysu na rynkach żeglugowych największy południowokoreański armator Hanjin Shipping złożył w środę w sądzie okręgowym w Seulu wniosek o postępowanie upadłościowe - poinformowała rzeczniczka zadłużonej na równowartość 4,5 mld euro spółki.
Jako przyczyny podała trudności płatnicze i zadeklarowaną we wtorek przez banki odmowę kontynuowania pomocy finansowej dla siódmego co do wielkości światowego przedsiębiorstwa żeglugowego.
Sąd będzie musiał rozstrzygnąć, czy należąca do grupy Hanjin spółka nadaje się do restrukturyzacji czy też należy ją zlikwidować. Do jej tarapatów przyczynił się spadek stawek czarterowych wywołany nadmiarem globalnego tonażu żeglugowego i osłabieniem dynamiki handlu towarami przewożonymi drogą morską. O przeżycie walczy obecnie również południowokoreański przemysł stoczniowy.
Rząd Korei Południowej liczy na to, że spółka Hyundai Merchant Marine jako krajowy konkurent Hanjin Shipping może przejąć jego kluczowe aktywa, jak statki i sieć marketingowa za granicą. Oczekuje się, iż wniosek o postępowanie upadłościowe "wywrze tylko ograniczony wpływ na rynki finansowe" - oświadczyła południowokoreańska komisja do spraw usług finansowych.
W skład grupy Hanjin wchodzi także największy południowokoreański przewoźnik lotniczy Korean Air. (PAP)
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali