ew
W większości polskich portów w styczniu tego roku wzrosła masa przeładowanych towarów. W sumie przeładunki zwiększyły się o 17,8 proc., do 7,1 mln ton. Jedynie w Gdyni zanotowano spadek o 8,6 proc., do 1,3 mln ton.
Po spadku przed rokiem, znacznie wzrosła wielkość przeładunków w porcie Gdańsk (o 38,8 proc., do 3,6 mln ton) oraz Police (o 29,7 proc., do 0,2 mln ton). Zwiększenie masy przeładunków notowano także w portach Świnoujście (o 8,9 proc., do 1,2 mln ton) oraz Szczecin (o 5,7 proc., do 0,7 mln ton).
Jak podaje GUS, znacznie zwiększyła się masa przeładunków pozostałych ładunków drobnicowych (o 56,1 proc.) oraz kontenerów (o 46,1 proc.). Wyższa niż przed rokiem była także wielkość przeładowanych ładunków tocznych (o 12,4 proc.), ładunków masowych suchych (o 9,8 proc., przy przeładunkach węgla i koksu większych o 53,9 proc.) oraz przeładunków ładunków masowych ciekłych – (o 5,3 proc., w tym masa przeładunków ropy wzrosła o 3,4 proc.).
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody