PMK
Greccy armatorzy zamówili w tym roku największą liczbę nowych statków. Mowa o 40 nowych jednostkach.
Ogółem na świecie złożono 146 zamówień na nowe jednostki. Po Grecji, najwięcej statków zakontraktowały Stany Zjednoczone (16), Singapur (11), Norwegia (9) i Holandia (7). Dominowało zamawianie tankowców. Wśród 93 zakontraktowanych statkó tego typu dominowały VLCC (35 zam.) oraz aframaxy (23 zam.).
Najwięcej kontraktów w Grecji, bo 16, złożyła spółka Greek Chartworld Shipping. Wśród zamówionych statków znalazło się 12 masowców i tankowce. Po cztery statki zamówiły firmy: Enesel SA, TMS Tankers, Capital Maritime and Trading.
Przez ostatnie 5 lat budowy nowych statków były finansowane z rynków private equity. Teraz ci inwestorzy wolą inwestować w już pływający tonaż, tak by móc osiągnąć bezpieczny zysk. Trudno jest więc znaleźć finansowanie na budowę nowych jednostek i stocznie mają problem ze znalezieniem kontrahentów.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek