PMK
Ponad 70 nowych tankowców VLCC ma wejść do służby w przyszłym roku. 24 z nich trafi do armatorów już w 1 kwartale.
Silna podaż wciąż daje się we znaki armatorom tankowcom, zwłaszcza w związku z ogłoszonymi obniżkami produkcji OPEC. Sytuację ułatwić może fakt, że ponad 60 tankowców VLCC będzie odstawione przez jakiś czas od służby w celu instalacji skruberów.
Jednak w ujęciu rocznym może to odpowiadać jedynie ekwiwalentowi 4-6 VLCC odstawionych z floty, jeśli założy się, że każda modernizacja potrwa 1 miesiąc.
- Jeżeli większość modernizacji zostanie skoncentrowana w drugiej połowie 2019 r., wpływ może wydawać się większy. Należy również wziąć pod uwagę, że niektóre modernizacje mogą mieć miejsce podczas naturalnych, suchych dokowań – twierdzi Gibson, makler.
Poza cięciami OPEC, w przypadku tankowców Aframax, kluczowym zagrożeniem jest mniejsza produkcja z Rosji. Na suezmaxy z kolei wpłynie również niższy eksport z Bliskiego Wschodu, Rosji i być może Afryki Zachodniej.
Niemniej prawdopodobne jest, że zwiększenie produkcji ropy w obu Amerykach zrekompensuje część cięć OPEC. Gibson nie jest jednak pewien, czy przewidywany wzrost produkcji ropy naftowej z Ameryk o 1,1 miliona baryłek dziennie będzie wystarczający do absorpcji oczekiwanego wzrostu floty.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek