• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Fuzja Hapag-Lloyd i UASC przetrwa zamieszanie polityczne na Bliskim Wschodzie

PMK

10.06.2017 13:28 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Fuzja Hapag-Lloyd i UASC przetrwa zamieszanie polityczne na Bliskim Wschodzie

Partnerzy portalu

Fuzja Hapag-Lloyd i UASC przetrwa zamieszanie polityczne na Bliskim Wschodzie - GospodarkaMorska.pl

Fuzja niemieckiego Hapag-Lloyd z  UnitedArab Shipping Company, który jest własnością sześciu krajów z Zatoki Perskiej, przebiega zgodnie z planem, mimo zerwania kontaktów dyplomatycznych między Katarem a jego sąsiadami – donosi agencja Reuters.

- Nie ma na razie żadnych przesłanek za tym, by dyplomatyczny kryzys w tym regionie miał wpłynąć na podpisaną w zeszłym miesiącu umowę – potwierdził anonimowo jeden z pracowników wyższego szczebla niemieckiego armatora.

W poniedziałek, 5 czerwca, Arabia Saudyjska, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Bahrajn oraz Egipt zerwały stosunki dyplomatyczne i konsularne z Katarem z powodu “wspierania przez to państwo terroryzmu”.

Arabia Saudyjska zawiesiła też wszystkie połączenia lądowe, morskie i powietrzne z tym krajem, a Bahrajn nakazał jego obywatelom opuszczenie terytorium w ciągu 14 dni. ZEA dały im zaledwie 48 godzin na wyjazd. Egipt ogłosił, że zamknął dla obywateli Kataru swoje porty morskie, lotnicze i połączenia drogowe.

Katar i Arabia Saudyjska posiadają kolejno 14 i 10 procent w nowej, połączonej firmie. Oba kraję mają też swojego przedstawiciela w zarządzie obecnie 5 największego armatora kontenerowego na świecie.

Rozmowy pomiędzy HL i UASC dotyczące planowanego połączenia ich działalności w zakresie przewozu kontenerowego prowadzone były od kwietnia. W wyniku połączenia powstała owa firma warta od 7 do 8 mld euro. To także obecnie piąty największy armator na świecie pływający po szlakach Azja-Europa oraz przez Atlantyk i Pacyfik.

-  Obie firmy dzialają w sektorze żeglugi kontenerowej, to ułatwia fuzję - stwierdziła Komisja Europejska. - Zgodziliśmy się na fuzję, ale tylko pod warunkiem, że UASC wycofa się z innych porozumień na szlakach handlowych w Północnej Europie i Północnej Ameryce.

Decyzja gigantów uważana jest za celową ze względu na coraz większą potrzebę konsolidacji w branży morskiego transportu kontenerowego, w której występuje obecnie nadpodaż przestrzeni ładunkowej, w związku z czym ceny przewozów znacząco spadły.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.