pc
Firma Fjord Line pozyska nowy prom. Przewoźnik sygnował właśnie kontrakt na budowę nowej jednostki, która ma być gotowa na 2020 r.
Prom będzie miał 109 metrów długości, a na pokład będzie zabierze 1 200 pasażerów oraz 410 pojazdów osobowych. Dodatkowo będzie dysponował linią ładunkową o długości 500 metrów. Szybki katamaran za trzy lata zacznie obsługiwać połączenie Kristiansand-Hirtshals. Nowa jednostka praktycznie podwoi ilość oferowanego dziś na tej trasie miejsca. Działający obecnie na niej zbudowany w 1998 r. Fjord Cat ma 91 metrów długości, a na pokład zabrać może 676 pasażerów oraz 200 pojazdów osobowych.
– To jest nowy kamień milowy w rozwoju Fjord Line. W ostatnich latach odnosiliśmy na tej trasie sukcesy i jesteśmy zachwyceni, zamawiając nowy statek – powiedział Rickard Ternblom z Fjord Line.
Nowy prom zostanie zbudowany przez stocznię Austal. Będzie korzystał z najnowszych, dostępnych technologii. W fazie rozwoju projektu duży nacisk położono na komfort pasażerów. Pomyślano również o rodzinach z dziećmi. Władze Fjord Line podkreśliły, że nowa inwestycja pozwoli armatorowi wejść na tej trasie w rynek przewozów towarowych. Nie zmieni się czas przeprawy, który będzie wynosił 2 godziny i 15 minut (nowa jednostka, podobnie jak Fjord Cat, będzie rozwijać prędkość 40 węzłów, czyli 74 km na godzinę).
Firma podkreśliła, że planuje w najbliższym czasie także inwestycje w jednostki, które dziś ma w swojej flocie, rwnież w prom Fjord Cat, który w 2020 r. zostanie zastąpiony przez nowy statek.
Decyzja budowy nowego promu, który przeznaczony będzie do obsługi połączenia Kristiansand-Hirtshals, zapadła po trzech latach ciągłych wzrostów. W latach 2014-2016 liczba pasażerów na tej trasie wzrosła o 26 tysięcy oraz 7,4 tysiąca pojazdów osobowych.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych