ew
Fjord Line oferuje najszybszą przeprawę między Danią a Norwegią. Rejs na trasie Hirtshals–Kristiansand trwa zaledwie 2 godziny i 15 minut. Jutro rozpoczyna sezon Fjord Cat czyli jeden z najnowocześniejszych promów należących do firmy.
Jednostka Fjord Cat to zbudowany w 1998 r. katamaran, który może przyjąć na pokład 676 pasażerów oraz 180 pojazdów. Maksymalna prędkość, jaką może rozwinąć, to 48 węzłów (89 kilometrów na godzinę). Jest jednym z najszybszych promów pasażersko-samochodowych na świecie. Fjord Cat ma jeszcze trzy statki siostrzane, które pływają dla różnych operatorów (m.in. Molslinjen).
Katamaran Fjord Cat oferuje najkrótsze przeprawy pomiędzy Danią a Norwegią. Podróż pomiędzy Kristiansand a Hirtshals zajmuje zaledwie 2 godziny 15 minut - to o 1 godzinę i 45 minut szybciej niż zwykłym promem. Do tej pory jednostka przewiozła ponad 2 miliony pasażerów. Sezon Fjord Cat potrwa do 10 września.
Jak zachęca przewoźnik: "Mimo krótkiego czasu rejsu, zanim dotrzesz do Norwegii Południowej, z pewnością znajdziesz czas na smaczny posiłek oraz zakupy w sklepie wolnocłowym. Jeśli planujesz zatrzymać się na kilka dni w Kristiansand i Sørlandet możesz się miło zaskoczyć. W tym najcieplejszym regionie Norwegii odkryjesz urokliwe miasteczka oraz piękny archipelag z idealnymi warunkami do wędkowania."
Norwegię Południowa podzielić można na dwa regiony: Region Zachodni oraz Region Wschodni. Krajobraz dominujący w tej części kraju to wybrzeże szkierowe, z powcinanymi w ląd małymi wysepkami na morzu. Lato jest idealnym okresem do odbywania rejsów na tym obszarze, a także do wypoczynku na łonie natury i w otoczeniu pięknych miasteczek. Południowa część Norwegii jest również idealna dla turystów lubiących aktywny wypoczynek: trasy do jazdy na nartach, pieszych wędrówek, wspinaczki górskiej, jazdy rowerowej a także spływów kajakowych.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?