pc
W ciągu ostatnich miesięcy stale rosną objętości przewozowe działającego na Morzu Bałtyckim operatora promowego Finnlines. Próbując sprostać oczekiwaniom klientów, przewoźnik promowy postanowił powiększyć swoją flotę o nowy statek ro-pax, MS Europalink, który już kiedyś pływał w barwach fińskiego operatora.
Promy Finnlines: MS Europalink ponownie w barwach Finnlines
Szczegółowo rzecz ujmując, wybudowany w 2007 roku prom pasażersko-towarowy klasy Star, MS Europalink został zakupiony 26 stycznia przez kontrolowaną przez Finnlines szwedzką firmę- Rederi Aktiebolaget Nordö-Link.
Zgodnie z wcześniej podpisaną umową, Szwedzi odkupili prom od matczynej spółki Grimaldi Group, obsługującego połączenia na Morzu Śródziemnym.
Promy do Szwecji: Rośnie zapotrzebowanie na przewozy na Morzu Bałtyckim
MS Europalink ponownie będzie kursował na trasie Malmö-Travemunde. W 2013 roku Finnlines sprzedał statek swojej matczynej spółce zarządzanej przez Emanuele G. Grimaldiego.
Powodem pozbycia się promu był brak ekonomicznej opłacalności – ilość przewożonych ładunków na obszarze Morza Bałtyckiego była niewystarczająca.
Jednakże w ostatnim roku zmieniły się trendy przewozowe i w związku z rosnącymi potrzebami klientów Finnlines, statek powróci na trasę pomiędzy Niemcami i Szwecją.
Promy Finnlines: Rekordowy rok Finnlines
Trzeci kwartał ubiegłego roku okazał się rekordowym dla fińskiego przedsiębiorstwa. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku całkowite przychody firmy wzrosły o 11,4% do wysokości 145,2 mln euro (130,4 mln w 2016). Wyniki finansowe trzeciego kwartału był natomiast wyższe o 7% niż w 2016 roku.
Co więcej, w roku, w którym Finnlines świętował swoje siedemdziesięciolecie, rekord przychodów został pobity trzykrotnie.
Promy Finnlines: Stała rozbudowa floty
Przedsiębiorstwo zainwestowało 70 mln euro w rozbudowę swoich jednostek ro-ro. Jak poinformowano, MS Europalink zostanie wyposażony w scrubbery, redukujących emisję szkodliwych związków, w połowie marca. Jednostka, o linii ładunkowej długości 4, 215 metrów, mogąca pomieścić 554 pasażerów przejdzie także renowację części pasażerskiej.
W ostatnim roku, przedsiębiorstwo rozpoczęło inwestycję wydłużenia czterech promów towarowych z serii Breeze. Pierwszy prom, który został poddany rozbudowie to MS Finntide, służący przedsiębiorstwu od listopada 2017.
Według informacji podanych przez Finnlines, zakończone zostało również wydłużenie MS Finnwave, który jest teraz dłuższy o 30 metrów. Pojemność statku wynosi teraz 4192 metry, co oznacza, że dzięki przeprowadzonym pracom linia ładunkowa została powiększona o 1000m. Prom powrócił już na swoją stałą trasę i kursuje pomiędzy Uusikaupunki/Turku i Travemünde.
Do końca maja 2018 ma zostać ukończona renowacja kolejnych dwóch statków, MS Finnsun oraz MS Finnsky.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju