PMK
Tajwański armator kontenerowy, Evergreen Marine, złożył zamówienie na cztery mniejsze jednostki feederowe w jednej z chińskich stoczni. Statki będą miały ładowność 2,5 tys. TEU i zostaną wybudowane w zakładzie Jiangnan Shipyard.
Evergreen zapłaci od 31 do 35 mln dolarów za każdą z jednostek. Cała transakcja ma zamknąć się w kwocie od 124 do 140 mln dolarów. Kontenerowce będą dostarczone za około 2 lata.
Niedawno Evergreen Marine ujawnił bardzo ambitny plan odnowienia floty, który obejmie dodanie 20 kontenerowców o ładowności 11 tys. TEU do swojej floty.
Firma poinformowała, że zdecydowała się zainwestować do 800 milionów dolarów, aby zamówić budowę pierwszych ośmiu jednostek.
Pięć stoczni zostało zakwalifikowanych jako potencjalni konstruktorzy nowych statków. Między nimi znalazła się tajwańska korporacja CSBC, japońska firma Imabari Shipbuilding i Japan Marine United Corporation, a także ich południowokoreańscy rywale Samsung Heavy Industries i Hyundai Heavy Industries.
Evergreen Marine powiedział, że wybierze jednego z tych producentów do realizacji zamówienia, ale nie ujawnił dokładnych dat, ponieważ musi negocjować dokładną cenę nowych statków.
Firma szacuje, że powinna zapłacić od 93 do 100 milionów dolarów za statek. Nowe jednostki zostaną przeznaczone do przyszłej eksploatacji i wymiany floty.
W tym samym czasie Evergeen planuje także wyczarterować 12 kontenerowców o ładowności 11 tys. TEU. Jak ujawniono, sześć czarterowanych statków i cztery nowe budowle z partii zostaną zamówione przez spółkę Panamska spółka zależna Greencompass Marine SA (GMS), podczas gdy pozostałe statki z serii zostaną zamówione przez Evergreen Marine (Hongkong).
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek