Przewoźnicy DFDS i Eurotunel doszli do porozumienia w sprawie sprzedaży promów obsługiwanych obecnie przez MyFerryLink (MLF). Tuż przed północą 7 czerwca, DFDS poinformował, że złożył wiążącą ofertę na wyczarterowanie lub zakup promów MyFerryLink Rodin i Berlioz na podstawie warunków ustalonych z Eurotunel.
Należy domniemywać, że w takiej sytuacji Eurotunel prawdopodobnie poprosi CMA (brytyjski urząd antymonopolowy) o wydanie oficjalnego zezwolenia na kontynowanie działalności ro-ro w Calais z wykorzystaniem statku Nord Pas-de-Calais. Jak stwierdził zarząd Eurotunelu w komunikacie, powodem sprzedaży było to, że „nie istnieją warunki niezbędne do swobodnego rozwoju tego biznesu”.
Niniejsze ogłoszenie zbiega się z tragiczną informacją, która napłynęła z Francji, że Didier Cappelle, przewodniczący rady nadzorczej SeaFrance SCOP, zmarł w nocy z niedzieli na poniedziałek na atak serca.
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?