EuroAfrica Shipping Lines (ESL) ma w planach zakup kolejnego statku – informuje „Namiary na morze i handel”. Będzie to drobnicowiec wielozadaniowy podobny do ESL Africa i ESL Europa, które zostały kupione w roku ubiegłym.
- Do tej pory byliśmy bardzo przywiązani do obsługi portów Afryki Zachodniej. Ale obecnie regularnie schodzimy poniżej naszego podstawowego zasięgu, czyli Zatoki Gwinejskiej, zawijając do portów Afryki Południowej i Wschodniej. Należy jednak pamiętać, że im dalszy zasięg pływania, tym większe znaczenie ma wielkość jednostki i uzyskanie efektu skali. W przypadku serwisów z Bałtyku do Nigerii, statki o nośności 10 tys. t, które do tej pory eksploatowaliśmy, doskonale się sprawdzały. Obecnie, kiedy chcemy zapewnić sobie większą elastyczność w zakresie poszerzenia zasięgu, niezbędne jest pozyskanie większych jednostek. Stąd zamysł, aby nośność statków wynosiła 14-17 tys. t – powiedział na łamach „Namiarów na morze handel” Jacek Wiśniewski, dyrektor zarządzający ESL.
Jack Wiśniewski przyznał również, że firma chce rozwinąć przewóz ładunków specjalistycznych i project cargo w serwisie afrykańskim.
***
Euroafrica powstała we wrześniu 1991 roku na bazie szczecińskiego oddziału Polskich Linii Oceanicznych. Wyodrębnienie się spółki było konsekwencją transformacji ustrojowej, dokonującej się w Europie Środkowej i Wschodniej na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Po kolejnych etapach restrukturyzacji oraz procesie połączenia transgranicznego w 2010 roku Euroafrica jest spółką Grupy Kapitałowej Hass Holding Limited.
Od dwudziestu lat podstawową działalnością Euroafrica jest świadczenie usług przewozów morskich ładunków i pasażerów. Portami bazowymi wszystkich serwisów są porty polskie. Aktualnie obsługiwane są regularne linie z następującymi krajami: Wielką Brytanią, Szwecją oraz Afryką – z portów bałtyckich i zachodnioeuropejskich.
Euroafrica eksploatuje 12-14 statków, a struktura naszej floty pozwala na obsługę różnych ładunków: konwencjonalnych ( w tym sztuk ciężkich i ponadgabarytowych), kontenerów, samochodów ciężarowych, zestawów drogowych i wagonów kolejowych.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie