PMK
Eimskip, islandzki armator, od początku marca wprowadzi nowy system regularnych połączeń żeglugowych. Reorganizacja będzie miała znaczenie dla portu w Świnoujściu.
Statki, które dotąd pływały do polskiego portu zostaną wymieniono na jednostki o większej zdolności przewozowej. Dodatkowo serwis zostanie przesunięty z linii Szarej na nowo utworzoną Czerwoną.
Zmiany są wynikiem wzrostu importu na Islandii, co zachwiało równowagą w obecnym systemie połączeń armatora. Eimskip zdecydował się więc dodać jeden statek o ładowności 700 TEU oraz zwiększyć zdolność przewozową o 7-11 proc. na trasach do Ameryki Północnej.
Głównym punktem reorganizacji było utworzenie nowej linii, Czerwonej, na której będą pływać dwa statki. Połączenie rozciąga się między Islandią, Wyspami Owczymi, Danią, Norwegią, Szwecją i Polską (porty: Reykjavik, Thorshavn, Aarhus, Fredrikstad, Świnoujście, Halmstad).
Zmiany obejmą więc też serwis kontenerowy zawijający do polskiego portu. Jednostki będą tam zawijać raz na 2 tygodnie. Mowa dwóch bliźniaczych pojemnikowcach Ice Moon i Ice Star o ładowności po 698 TEU.
Te statki odznaczają się długością ok. 130 m i zanurzeniem 7,40 m i wyposażone są w 120 gniazda dla kontenerów chłodzonych. Ice Star odwiedzi Świnoujście już 21 lutego.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych