jk
Wzrost obrotu w gdańskim porcie sięga obecnie 40 milionów ton. Szacujemy, że za 10 lat będzie to 100 milionów ton - powiedział w Radio Gdańsk Edward Atanasiu, dyrektor Działu Projektów Inwestycyjnych Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
- Dzisiaj za wcześnie by mówić o nakładach inwestycyjnych. Jesteśmy na etapie opracowania koncepcji wielobranżowej. Te dokumenty dadzą nam odpowiedź na pytania o nakłady i o terminy inwestycji. Patrząc na wzrost obrotów w porcie gdańskim jest to ważna inwestycja na przyszłość - mówił Edward Atanasiu. - Szacuje się, że to może być kilkadziesiąt miliardów większego zysku co roku. Analizujemy różne metody finansowania tej inwestycji. Również partnerstwo publiczne. Budowa portu centralnego to inwestycja wpisana w strategię rozwoju portu - powiedział wicedyrektor Portu Gdańsk na antenie radia.
Przypomnijmy, że koncepcję budowy Portu Centralnego uwzględniono w "Strategii rozwoju Portu Gdańsk do roku 2027". Port centralny ma powstać między ujściem kanału portowego a Naftoportem.
Plany przewidują, że faza dokumentacyjna Portu Centralnego rozpocznie się najwcześniej w 2019 roku, natomiast realizacja projektu - po roku 2020. Zakłada się budowę terminali: drobnicowego, pasażerskiego oraz bazy przeładunku kontenerów. Koszt inwestycji ZMPG szacuje na około 6-9 mld zł.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody