PMK
Prawie o trzy procent wzrosły przeładunki w portach Szczecin i Świnoujście w ciągu dziewięciu miesięcy br. Na szczycie tabeli wzrostów są paliwa, drobnica i zboża.
- Większe przeładunki te grupy towarowe zawdzięczają uruchomionym w tym roku gazoportowi oraz nowym terminalom zbożowym, a także stałym wzrostom obrotów na Terminalu Promowym w Świnoujściu – mówi Monika Woźniak-Lewandowska z Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Ogółem dotychczas w portach w Szczecinie i Świnoujściu przeładowano ponad 17,6 mln ton towarów, czyli o 475,7 tys. ton więcej aniżeli w analogicznym okresie ub. roku. Paliwa wzrosły o 26,5 % tj. o 341,1 tys. ton, czyli wzrost z 1 288,2 tys. ton w 2015 r. do 1 629,3 tys. ton w 2016 r.
Drobnica zanotowała wzrost o 11,2 % tj. o 926 tys. ton, co daje wzrost z 8 250,6 tys. ton w 2015 r. do 9 176,6 tys. ton w 2016 r.. Zboże wzrost o 5,2 % tj. o 70,9 tys. ton, czyli wzrost z 1 357,7 tys. ton w 2015 r. do 1 428,6 tys. ton w 2016 r. Przeładowano również więcej kontenerów o 3,8 % z 61 770 TEU w 2015 r. do 64 123 TEU w 2016 r.
Niestety dalej spadają przeładunki w grupach: inne masowe -16,8 %, węgiel -12,6 % i ruda -9,5 %. Co jest wynikiem m.in. pogorszenia się światowej koniunktury.
- Zarząd Portu ostrożnie szacuje roczny wolumen przeładunków. Ten, za rok 2016 powinien być podobny do ubiegłego roku i przekroczyć 23 mln ton towarów – mówi Monika Woźniak-Lewandowska.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek