ew/Port Gdynia
W dniach 12-13 września członkowie zarządu ZMPG S.A. Grzegorz Dyrmo i Piotr Nowak uczestniczyli w serii spotkań roboczych w Porcie Antwerpia. Dyskutowano o warunkach technicznych i finansowo-prawnych rozbudowy portów europejskich. Duże zainteresowanie rozbudową Portu Gdynia wyrazili zarówno operatorzy terminali kontenerowych, jak i podmioty z branży hydrotechnicznej.
Współpraca z Antwerpią jest dla nas szczególnie cenna, ze względu na wyjątkowe doświadczenie tego portu w pracach hydrotechnicznych. Planujemy kolejne wizyty robocze kadry technicznej ZMPG S.A. w celu wymiany doświadczeń w zakresie modernizacji nabrzeży oraz pogłębiania portu wewnętrznego, a także budowy portu zewnętrznego – powiedział Grzegorz Dyrmo, Wiceprezes Zarządu.
W Antwerpii znajduje się największy terminal kontenerowy w Europie - MSC PSA European Terminal (MPET), który działa w oparciu o 50-letnią koncesję. Jest to przykład dobrej współpracy wiodących przedsiębiorstw z branży. Terminal posiada zdolność przeładunkową 9 mln TEU, dysponuje głębokością 17 m, a jego powierzchnia to 240 hektarów. Długość nabrzeży - 3.700 m. Terminal wyposażony jest w 41 nowoczesnych urządzeń przeładunkowych obsługujących do 25 rzędów kontenerów oraz 200 wozów bramowych podsiębiernych. Terminal wykorzystuje zaawansowany system PCS (Crismon Logic) oraz planuje automatyzację operacji przeładunkowych. Warto wspomnieć, że port zewnętrzny w Gdyni ma mieć zdolność przeładunkową 2,5 mln TEU oraz dysponować nabrzeżem o długości 2.000 m.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych