pc
Nawet do 3 milionów TEU zwiększy się zdolność przeładunkowa terminalu DCT w Gdańsku. A to za sprawą nowego drugiego już głębokowodnego nabrzeża (T2). Uroczyste otwarcie zaplanowano na 24 października.
– Nowe nabrzeże DCT zostało posadowione na konstrukcji złożonej m. in. z 211 stalowych pali, z których każdy ma średnicę 1,67 metra, długość 35 metrów i waży ponad 24 tony. Przez pierwszych 15 metrów pale były pogrążane przy pomocy młota wibracyjnego, a następnie dobijane kafarem hydraulicznym – tłumaczy Michał Biernacki, kierownik projektu T2 w DCT Gdańsk.
Dzięki drugiemu nabrzeżu DCT podwoi swoje zdolności przeładunkowe do 3 mln kontenerów 20-stopowych rocznie, co pozwoli mu wejść do ścisłej czołówki największych terminali w Europie.
DCT Gdańsk rozpoczął budowę drugiego głębokowodnego nabrzeża w Porcie Północnym w Gdańsku na początku 2015 roku. Na tę inwestycję oraz spłatę istniejących zobowiązań DCT zabezpieczył środki w wysokości 290 milionów euro. Generalnym wykonawcą i projektantem jest belgijska spółka N.V. BESIX.
DCT jest największym i najszybciej rozwijającym się polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Terminal DCT, zlokalizowany w samym sercu Morza Bałtyckiego – w Porcie Gdańskim, jest najbardziej wysuniętym na wschód terminalem w grupie głębokowodnych portów północno-europejskich między Gdańskiem i Le Havre.
Eksperci z PAN: jest bezdyskusyjne, że to człowiek poprzez emisję gazów cieplarnianych spowodował ocieplenie
62 zawinięcia wycieczkowców do Portu Gdańsk w tegorocznym sezonie
Szefowa szwedzkiej marynarki wojennej: rosyjska flota cieni może być używana do szpiegowania
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
Konferencja morskich dowódców operacyjnych w MARCOM