mk
Podczas wystawy i konferencji Gastech 2017 w Tokio, firma DNV GL zatwierdziła projekt budowy serii czterech kontenerowców o pojemności 20 000 TEU napędzanych LNG. To wspólny projekt Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i Samsung Heavy Industries (SHI).
- Zatwierdzenie (approval in principle - AIP) to kolejny krok w kierunku powszechnego stosowania LNG jako paliwa żeglugowego - powiedział Tommy Bjørnsen, regionalny dyrektor DNV GL - Maritime. - Korzyści wynikające z efektywności energetycznej LNG spowodują, że w ciągu najbliższych kilku lat stanie się ono ważną częścią mieszanki paliwowej.
MOL i SHI opracowały podstawowe założenia obsługi statków, ocenę skuteczności, ryzyka oraz zgodności projektu z nowymi przepisami.
Nowe cechy konstrukcyjne zawierają odpowiedni układ zbiorników paliwa LNG, odpowiedni system zasilania paliwem LNG w celu zapewnienia maksymalnej mocy silnika dla ultra-dużych statków kontenerowych oraz układów silników dwupaliwowych, które umożliwiają wykorzystanie zarówno paliwa LNG, jak i konwencjonalnego oleju.
DNV GL zleciła również MOL i SHI stworzenie zasad identyfikacji zagrożeń (HAZID) dla systemu zaopatrzenia w paliwo gazowe (FGSS) i operacji bunkrowania LNG.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek